Maandag 26 september 2016 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 26 september 2016 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 26 september 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 September 2016 | Spanje, Pineda de Mar

Vandaag de laatste rijdag, op naar Pineda de Mar…niet zo’n lange afstand, met verschillende mogelijkheden om van deze dag te genieten. Het weer werkt mee, rond de 26 graden…de afstand is net 100 km, dus volop gelegenheid om onderweg te stoppen.
Drie dagen geleden hadden we geen gelegenheid om op de berg Montserrat te gaan kijken, dus hebben meerderen even wat kilometers meer gereden, de drukte van Barcelona omzeild, en uit de campers gestapt op het parkeerterrein van de Gondel van Montserrat, warme kleren aan, want in de wolken was het koud. We verwachten daar bovenop de berg het nog kouder te hebben, maar wat blijkt? De zon schijnt volop en het is gewoon warm!
Het klooster en de Basiliek zijn heel mooi, we hebben er rondgewandeld en zagen nog meer reisgenoten.. Rond 12.30, na de diensten, zou er toegang zijn tot het beeld van de Donkere Maria, heel bijzonder! De wachtrij om Maria te vereren was 4 uur wachten, dus toen maar doorgelopen.
Wat een bijzondere ervaring daar boven op de berg Montserrat…..
Toen de kustroute naar Pineda de Mar, en de leuke kustplaatsjes doorgereden.
Aangekomen op de Camping Enmar, naar een apart veldje voor onze groep, waar de stroomvoorziening moest worden geregeld, maar ook dat lukte prima. Voor het eerst hebben we van een heel aparte service mogen genieten. Twee attente personeelsleden, die met een golfkarretje over het terrein heen rijden, rolden de waterslang uit en voorzagen de campers van vers water voor in de watertank! Super!
Vanaf 16.00 uur is het internationaal feest in het dorpje, diverse artiesten treden op.
Even voor zessen komt er een telefoontje, dat het laatste equipe een oranje lampje in het motor-management niet vertrouwt...en in Barcelona bij de garage staat....maar ze zijn alweer bij ons aangesloten, en gaan na afloop van de reis weer terug naar deze garage....

• 27 September 2016 - 19:22

Linda Plandsoen-van Eeuwijk:

Wat een indrukwekkende reis beleven jullie met zijn allen!
    Geniet nog lekker van de laatste dagen samen.
    En geef maar aan mijn ouders (Paul en Elly) door dat ze daarna snel weer naar huis moeten komen.
    Want mijn man en ik en zeker ook de kleinkinderen missen hen enorm.
    Ik denk dat ze met heel veel mooie herinneringen en flink wat verhalen terug zullen komen.
    Jullie bedankt voor de leuke en enthousiaste verslagen. Was erg leuk om zo op deze manier op de hoogte te blijven van jullie reis.

Liefs Linda Plandsoen-van Eeuwijk