Vrijdag 16 september 2016 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 september 2016 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 september 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

16 September 2016 | Spanje, Burgos

Een vrije dag vandaag, vannacht druppelde het nog, maar vanmorgen werd het droog.
Voor de liefhebbers zijn er fietstochten uitgedeeld, sommige houden rust, doen boodschappen op de fiets, en weer anderen wandelen naar het Kartuizerklooster van Miraflores. Het klooster met nog 10 bewoners is niet voor publiek toegankelijk, maar de kapel en museum zijn te bewonderen. In de vijftiende eeuw gebouwd, en daar is het imposante graf van marmer van koning Juan II en koningin Isabella van Portugal.
Ook hier weer, je komt ogen tekort…..het was een korte wandeling van nog geen 2 km, maar wat bijzonder….!
Vanavond om 19.30 uur hebben we Paella voor de liefhebbers besteld, en besluiten rond 18.00 uur, buiten of binnen in het restaurant, het zal het laatste wel zijn…….
Bij elkaar zijn er 23 reisgenoten, die of vis, of gemixte, of kip hebben besteld.
Het is leuk om met elkaar een Spaanse maaltijd te nuttigen.

Met elkaar liepen we naar het restaurant, Jos legde ons uit dat de 3 keuzes, vis-, gemixt- en kip-Paella, op de voor ons gedekte tafels apart geserveerd werden, dus de kip-klanten bij elkaar, en vervolgens de andere keuzes ook bij elkaar…..
Het was heel gezellig en lekker, koffie en thee toe…Allemaal prima...morgen weer een stukje rijden naar Navarrete.....