Zondag 11 september 2016 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zondag 11 september 2016 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zondag 11 september 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

11 September 2016 | Spanje, Bilbao

Vandaag stond een bezoek aan Bilbao op het programma. Vertrek 09.00 uur vanaf de camping, voor de liefhebbers die met de reisbegeleiders naar het centrum met o.v. willen, daarna vrijheid, blijheid!!
Bus stopt voor de camping en om 09.00 uur zijn er 15 gegadigden, klaar voor de tocht.
Een hele ervaringvoor de groep is het geweest, inclusief een workshop Tickets kopen o.v. voor Senioren.
We vertrokken net vanaf de camping, en daar stuiten we op een obstakel, waar de bus niet verder kon. Een Finish-boog voor een hardloopwedstrijd was in elkaar gestort…..even later is hij van de weg gehaald. De buschauffeurs rijden behendig door de straatjes heen.
Daarna de Metro, lachen hoor, bijna niemand is gewend met het o.v. te reizen, dus nu wel!!!
Enfin…..uitgestapt in het station Moyua…..bovengekomen, verhip …waar zijn we?
Eerst maar koffie drinken met een hartige pinxto, na enige wandeling arriveren we bij een cafeetje, genaamd Zuretzat, vlakbij het Guggenheim-museum, de muren vol met historie, en bovenin de helmen van de bouwvakkers van de bouw van het Guggenheim-museum.
Iets heel bijzonder was het verbod van de eigenaresse, toen er meer vrouwen naar het toilet wilden, dan mannen. Er werd opgetreden toen er 2 van ons vrouwen naar het herentoilet wilden……en daarbij 2 vrouwentoiletten zonder deur en een spiegel ervoor, weer lachen natuurlijk!!!
Maar goed, bij het Guggenheimmuseum ging ieder zijn weg, genoeg te zien en te horen.
Sommigen gingen met de Funiculartrein naar boven op de berg, met een prachtig uitzicht…
We zorgen natuurlijk voor de inwendige mens, en eten een menu de dia, niet duur, genoeg keus, 3 gangen, wat wil je nog meer?
Nog even een wandeling door het oude centrum….helemaal goed!
Heerlijke ijsjes te koop, de temperatuur buiten is 34 graden, maar in de koele straatjes is het goed toeven.
Teruggekomen met verschillende groepsdeelnemers gesproken…..we hebben ons vermaakt! Heel belangrijk!
Morgen de tocht naar Potes, nog een stukje verder!

• 11 September 2016 - 22:35

Marianne Van Hartingsveldt:

mooie foto´s bij een mooi verslag.