Zaterdag 24 september 2016 - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 september 2016 - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 september 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

24 September 2016 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Vanmorgen gehoord dat een equipe de hele nacht is lastig gevallen door een peloton mieren...het kriebelde zo in bed! Hier moet wat aan gedaan worden! Op naar de super voor verdelgingsspul....

Wat een gevulde dag met van alles, maar we treffen het dit jaar opperbest, het is maar net hoe al de dagen in september vallen, maar wederom vallen we met onze neus in de boter, het hele weekend feest: Merce 2016….
Met nederlandse gids Gerry, die hier al 30 jaar woont en werkt, hebben we veel gezien.
De mooie rode bus haalde ons om 09.00 uur bij de ingang van de camping op, Niesje en Clementine hadden een VIP-behandeling, en werden met een golfkarretje naar de ingang gebracht. Frodo en z’n baasje bleven op de camping.
Binnen 3 kwartier arriveren we bij Columbus op zijn hoge sokkel, en pikken Gerry op.
Heel Barcelona vierde feest, leuk om mee te maken, Na Zarautz, Logrono, ook Barcelona staat op stelten. Gerry liet ons eerst de rustige Rambla zien, want dat zou vanmiddag zwart zien van de mensen.
We hebben even benenstrekken gehad in de haven en naast het strand, waar wedstrijden aan de gang waren.
We stapten weer in en kregen een sightseeing van de prachtige huizen, parken…. Gerry vertelde duidelijk honderduit….
Gaudi en de Sagrada Familia komen uitgebreid aan bod, koffiepauze bij dit bijzondere gebouw, wat in 2026 klaar zal moeten zijn.
Op naar de omgeving van de Ramblas, wat vroeger een rivierbedding was, maar voordat we daar aan toekwamen, brak de optocht met muziek en grote poppen los.
Barcelona heeft 39 stadswijken, en ieder wijk heeft zijn eigen mooi aangeklede poppen. Leuk om met elkaar dit te mogen aanschouwen, wat een feest!
Vanaf dit moment waren we vrij tot 15.00 uur, konden een hapje eten op een terrasje ergens in de feestende massa.
Vanaf 15.00 uur reed de bus naar FC Barcelona, Camp Nou ( alleen buiten bekeken), het Olympisch stadion ( van buiten en binnen bekeken, hier won Ellen van Langen haar gouden plak!) en ook nog Montjuic met uitzicht over Barcelona….
Om 17.30 uur zette de buschauffeur ons bij de camping af…..we zijn moe, maar voldaan…
De weergoden waren ons goed gezind.