Dinsdag 27 september 2016 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 september 2016 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 september 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

28 September 2016 | Spanje, Pineda de Mar

09.00 uur vertrekt onze bus met Bibi de Nederlandse gids, richting het noorden.
We leggen een behoorlijke afstand af, zeker een uurtje rijden!
St. Marti d’Empuries aan de Costa de Maresma, is de eerste stop, een ommuurde stad met de plek waar in 1992 de Olympische vlam aan land kwam, de Griekse oude opgravingen ( Empuriom), het mooie uitzicht over de zee, we zagen Rosas en L’ Escala liggen.
Snel nog even koffie en thee ( oh, wat was die heet), de bus staat te wachten, we hebben om 12 uur gereserveerd voor het Dali-museum en men is daar heel erg streng, maar we hebben het gered!
Wat bijzonder wat we daar allemaal gezien hebben……Dali en zijn Gala zijn toch heel bijzondere mensen geweest!
Toen lunchen in het mooie plaatsje, gelegenheden genoeg!
Half drie reed de bus ons naar het oude plaatsje Pals, daar rondgewandeld, foto’s genomen, op terrasjes vertoefd, winkeltjes gekeken, en als laatste, een verrassing van de gids, een bezoekje aan de dagelijkse vismarkt in Palamos….met de beroemde Gamba’s van Palamos, superrood en erg duur! 50 euro per kilo is heel normaal!
De chauffeur bracht ons veilig camping rond half zeven!
Moe, maar voldaan….. morgen onze laatste dag, ’s avonds ons afscheiddiner!

• 28 September 2016 - 17:30

Marianne Van Hartingsveldt:

Op deze dag ben ik zo jaloers. Het Dali museum staat erg hoog op mijn verlanglijstje om nog eens heen te gaan. Ik kan mij voorstellen dat jullie ervan genoten hebben.