Dinsdag 13 september 2016 - Reisverslag uit Potes, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 september 2016 - Reisverslag uit Potes, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 september 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

13 September 2016 | Spanje, Potes

Een rustig-aan-dagje is ook wel eens lekker voor eenieder……Zo rond koffietijd vertrokken er diverse reisgenoten wandelend of fietsend naar het aparte reisdorpje Potes, niet zo ver van de camping af en de moeite waard….!
Er was regen voorspeld, maar voorlopig is het droog.
Af en toe kwam je elkaar tegen, lopend door de straatjes met kiezelstenen, leuke geveltjes, kleine volle winkeltjes. We hebben ons best vermaakt!
Margret kreeg van een inwoner het verhaal te horen in zijn beste Engels, dat normaal de rivier veel water zou bevatten, ware het niet dat er een grote kei van de berg in de rivier is gevallen en dat het water een andere rivier heeft gevuld. Dus de oude molen is buiten dienst en zie je maar een klein streepje water in de rivierbedding. De dorpsgemeenschap is wel boos, dat de regering niet zorgt, dat die kei uit het water wordt gehaald.
Zo hoor je nog eens een stukje geschiedenis….
Zo stilletjes aan voelden we wat druppeltjes, de fietsen opgezocht en de berg op door de regen, snel naar de campers.
Een ieder doet waar hij zin in heeft, knapt een uitltje, pakt een puzzeltje of leest een boek onder de luifel. Af en toe een buitje...
Even voor 18.00 uur arriveren de laatsten op het veld, na een reparatie aan hun camper, wat enkele dagen heeft geduurd, zo we zijn weer compleet!!
Morgen richting Burgos....

• 14 September 2016 - 11:10

Emmy Doornbos:

Dag,

Erg leuk om de verslagen te lezen !
    Wil je mijn pa en ma de groet van mij doen ?