Heenreis naar Zarautz van de reisbegeleiding - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Heenreis naar Zarautz van de reisbegeleiding - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Heenreis naar Zarautz van de reisbegeleiding

Blijf op de hoogte en volg Gerda

02 September 2016 | Spanje, Zarautz

Jos en Ada vertrekken de 24e augustus en hebben allerlei doelen en bezoekjes af te leggen, en Ton en Gerda starten 1 september zonder veel doelen, we zien wel.
Misschien niet zo interessant voor de deelnemers, want die zijn wellicht al vertrokken naar het zuiden, maar we vertellen het toch, maar wie weet, doen anderen hier hun voordeel mee.

Donderdag 1 september 2016
We vertrekken ’s avonds rond 19.00 uur op weg naar Arras. Prima gereden, totaal niet druk op de weg……!
We kozen daar de camperplaats, plek voor 7 campers, moet kunnen toch in september. Niet dus, maarja, we waren laat, om 22.30 uur daar aangekomen, we schatten in, dat er zeker 10 campers om de 7 aangegeven campers schots en scheef erom heen stonden.
Geen plek voor ons dus.
In een rustig dorpje daarnaast, bij de plaatselijke Lidl, vonden we een prima verlichte parkeerplaats in Dainville. Een rustige nacht gehad met 14 graden, eind goed, al goed…ruim 300 km gereden.

Vrijdag 2 september 2016
Na op ons gemak gewinkeld te hebben bij deze Lidl, rijden we rond 09.00 uur richting het zuiden. We zouden de geadviseerde route rijden uit het reisboek, echter even een verkeerde afslag, en toen maar op Campercontact een camping boven Le Mans een camping gezocht en we arriveerden ongeveer 15.00 uur op Camping le pont Romain te Yvre-L’Eveque.
Even de emails binnengehaald. Stoelen in de schaduw, want het is 32˚.
Prima camping!

Zaterdag 3 september 2016
Ons doel was vandaag 300 km te rijden, om de dagen goed te verdelen tot Zarautz.
We reden vanaf Le Mans niet over de tolwegen, maar over Saumur, Thouars, Niort en via St. Angely bereikten we rond 15.00 uur de plaats Saintes en boekten ons in op Municipal Camping “ Au fil de l’eau” aldaar. Gauw in de schaduw en de koelte onder de hoge bomen. Geen wifi ( alleen bij de receptie, per uur) en geen tv….dus lekker lezen.
Vandaag 294 km gereden. Wel even geglimlacht, toen een franse knul, die met z’n vriendin aan het kamperen was in een tentje, bij ons een mes kwam lenen om worstjes te snijden, maar vergeten was dat hij in zijn onderbroek liep!

Zondag 4 september 2016
Bijna 400 km gereden vandaag, we hadden er de gang in, en met de airco aan, is het goed te doen. Via Bordeaux bereiken we via de tolweg Hendaye, waar we ons laten inschrijven bij Camping Ametza, ons welbekend, heerlijk aan de koele kust, nu 27 graden!
's avonds nog een wandelingetje naar het strand, heerlijk dalen, terug een stevige klim van 1 km.
Morgen zullen we aankomen op Camping Zarautz in Spanje, onze startcamping!

Maandag 5 september 2016
Ton is al wat tijd zijn badslippers kwijt, dus besluiten we wat grotere supermarkten te bezoeken, om maatje 46 te bemachtigen, maar dat is moeilijk, want de gemiddelde Spanjaard heeft geen grote voeten. Ook in Chinese winkels geen resultaat ( tuurlijk niet!)
We geven het op, we rijden omhoog in Zarautz, naar de camping op de rots, Camping Ametza. Jos en Ada ontvangen ons hartelijk en onder de luifel dronken we thee en praten onze achterstand bij.
Na 18.00 uur lopen we met z’n 4-en de lange trap af naar het strand en wandelen over de boulevard. Het is hier echt zomer met beachvolleybal, surfen op de hoge golven, Hele gezinnen en vriendengroepen brengen hier de avond door, een leuk sfeertje! Voor het donker weer de ruim 300 treden opgelopen, want om 21.00 uur is het hier pikkedonker.
Het was weer vanouds gezellig, en de komende dagen zullen we goed besteden aan de voorbereidingen van de reis, die donderdag 8 september op deze camping begint.

• 12 September 2016 - 11:47

Paul Deen:

Mooie foto's Gerda. Andere foto app?
    Loopt nu gesmeerd en op grote.
    Veel reisplezier
    gr. Paul